۱۴۰۳ تیر ۲, شنبه

پیکد رهبر مستضعفین در گرانترین مرقد جهان

۱۰۹ پیکر رهبر مستضعفین در گرانترین مرقد جهان
   
     محتوای نامه ها و بخشنامه هایی که به اتاق کار ما می رسید گاه توجه مرا به خود جلب می کرد. مثلاً در اواخر بهمن ۶۸ بخشنامه ای از طرف هیأت دولت رفسنجانی به وزارتخانه‌ها فرستاده و خواسته بود هر وزارتخانه فلان مبلغ از بودجه سالانه و یا باقی مانده ی بودجه ی آن سال را برای ساخت « مرقد خمینی» بفرستند.!!

     شنیده بودم که زمینی کشاورزی به وسعت چند هکتار نزدیک پلیس راه تهران به قم را با زور از صاحبش گرفته اند.!! دیدن این بخشنامه مرا به فکر فرو برد و با خود گفتم:« خب چرا باید مقبره ای بزرگ و پر هزینه برای کسی که خود را « رهبر مستضعفین جهان» می نامید، بسازند و پول ساخت این مرقد از بودجه هایی باشد که باید خرج کشور و بازسازی شهرهایی که در جنگ ۸ ساله ویران شده اند، گردد.؟!»

     مگر این پول از « بیت المال» نیست؟! آیا رفسنجانی از مجلس یا مردم اجازه گرفته است تا از این بودجه ها  برای ساخت مرقد مصرف شود.؟»
   یادم هست که قبل از پیروزی انقلاب آخوند ابوالقاسم خزعلی در حسینیه اعظم اهواز می گفت:« حضرت محمد در روز قیامت فقط می تواند شفاعت کسانی را بکند که حتی به اندازه ی یک ارزن هم، از مال مردم را نخورده باشند.»

     بعد از خود پرسیدم در حالی که قبر رضا شاه توسط آخوند « خلخالی» به این عنوان که مظهر «طاغوت» است ویران شد، چرا دوباره آخوندها در حال ساخت بنای «طاغوتی» دیگری هستند.؟!

     چند ماه بعد نیز گزارشی در مورد پیشرفت کار در مرقد خمینی به دستم رسید که با آب و تاب فراوان در مورد پیشرفت کار «قلم فرسایی» شده بود و بعد در کمال« قساوت» کشته شدن ۶۰ کارگر و بنا در ضمن کار در مرقد را امری عادی تلقی کرده بود.!!
   با خواندن این گزارش باز بی اختیار به یاد آن «همسر شهید و فرزندانش» افتادم که او را چنان در تنگنا قرار دادند تا خود و فرزندان شهید را بکشد.!! در دل گفتم:« خدایا خودت به مردم ما رحم کن.! گویا این ها همان « قوم ظالمین» هستند که بر ما مسلط شده اند و اسلامشان به جای اسلام «علی» اسلام «ابوسفیان » است»!!

    در آموزه های دینی قبل از ۵۷ آمده بود که حضرت علی در مورد «بیت المال» فرمود:« خرج کردن نا به جای حکمرانان از اموال عمومی مسلمانان، ستم و خیانت است.»(میزان الحکمه، ج ۱۰، ص ۷۴۵) و در جای دیگر می خواندیم که حضرت علی خطاب به مالک اشتر فرمود:« بپرهیز از ویژه سازی( انحصار طلبی یا خودی و غیر خودی) در چیزهایی که همه ی مردم در آنها برابرند.
(نهج السعادة، ج۵، ص ۳۸۴)

ساخت «مرقد خمینی» پس از دفن او توسط  جهاد سازندگی و سپاه پاسداران شروع شد.هرسال در مراسم سالگرد خمینی حکومت، جمعیتی را از روستاها، بسیج و سپاه جمع می کند تا نشان دهد که هنوز مردم دوستدار خمینی هستند.!!
    در سال ۶۹ روزنامه نیویورک تایمز نوشت که برخی مقامات از برنامه ریزی ساخت آرامگاه و مراکز فرهنگی کنار آن با هزینه ۲ میلیارد دلار خبر داده اند. دویچه‌وله آلمان گفت:« مرقد خمینی گران ترین مقبره جهان  است.!!»

     در سال ۸۷ یکی از سازندگان آرامگاه خمینی گفت:« فضای سرپوشیده آرامگاه ۶۰ هزار متر مربع است و بخش اصلی آرامگاه  ۱۵ هزار متر مربع می باشد.»
    زیارت نامه ای هم به زبان عربی در تقلید از زیارت نامه هایی که برای امامان شیعه وجود دارد برای خمینی نوشته اند.!! به گفته ی مدیرکل مقبره، ۴ گلدسته به بلندای ۹۱ متر   ساخته شده است. همچنین دارای پنج گنبد است که گنبد اصلی فلزی و چهار گنبد دیگر کاشیکاری است. گنبد اصلی در سال ۸۶ تعویض شد.
     این بنا در ابتدای اتوبان تهران قم است. به دلیل بوی بدی که در آن محوطه وجود دارد شهرداری تهران قول هایی در جهت رفع این بو داده است. مردم که با اتوبوس های مسافرتی یا ماشین های سواری به این محوطه می رسند از سرویس های بهداشتی آن استفاده می کنند و نام این منطقه را «مرقد معطر» گذاشته اند.!!
    
    در سال ۹۴ مدیر روزنامه جمهوری اسلامی از هزینه ساخت آرامگاه انتقاد کرد و به نامه ی خمینی برای ساخت مصلای تهران اشاره کرد که گفته بود:« مصلا باید یادآور سادگی محل عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد و شدیداً از زرق و برق ساختمان های مساجد اسلام امریکایی جلوگیری شود.»
  خمینی در وصیت نامه ی خود که بعدا آن را به صورت«واحد درسی دانشگاه» به ما ارائه دادند هیچ سفارشی در مورد چگونگی کفن و دفنش نکرده بود.!! خواندن و حفظ کردن وصیت نامه ی او نیز به دلیل جا به جا بودن ارکان جمله، برای ما دانشجویان سخت بود.!! بعد هم جزوه ای به ما دادند و گفتند:« این اشعار حضرت امام است»!!
هیچ یک از دانشجویان باور نکردند که آن اشعار از خمینی باشد. پس از مدتی حکومت اعلام کرد که «دیوان اشعار» امام ربوده شده است.!!!
سفیر سابق ایران در ایتالیا سال ۹۵ بودجه سالانه ساخت مرقد را ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد.!!
https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر