۱۳۹۶ فروردین ۳۰, چهارشنبه

«. انسجام درونی تشکل های صنفی فرهنگیان»

محمد خاکساری:
سلام. همکاران:

«  انسجام درونی تشکل های صنفی فرهنگیان»

یکی. از مواردی که موجب «پویایی». تشکل صنفی می شود . «انسجام درونی» تشکل صنفی است.يكي از تعاریفی که جامعه شناسان برای انسجام درونی کرده اند
«انسجام اجتماعي به معناي آن است كه گروه وحدت خود را حفظ كرده و با عناصر وحدت بخش خود تطابق و همنوايي داشته باشد. همبستگي و انسجام احساس مسئوليت متقابل بين چند نفر يا چند گروه است كه از آگاهي و اراده برخوردار باشند » انسجام زماني  در تشکل شکل می گیرد. كه رفتارها اعضا . ومدیریت تشکل صنفی  اخلاقا  معطوف به يك هدف باشد. در«  كنشها ی مسئوليت و وفاداري» در قبال همکاران  به حد اعلاي خود برسد. انسجام درون تشکل صنفی بر افزایش « تعامل و ارتباط متقابل درون» اعضا و میزان اعتماد اعضا ی  تشکل به مدیران  تشکل صنفی دلالت دارد.
از لحاظ اصولی و نظری درک و فهم  « انسجام درونی»تشکل صنفی امکان پذیر است، گرچه در عمل بسیار دشوار است؛ زیرا اعضای تشکل و مدیران تشکل  علم مطلق ندارند و عملاً نمی توانند .بر کل واقعیت  انسجام درونی را در  یابند. بلکه فقط قادرهستند بخشی از آن را درک کنند. البته همان بخشی از واقعیت که برای اذهان تشکل قابل شناسایی ،باشد. بنابراین « تنها معنا و ماهیت» انسجام درونی تشکل صنفی در پرتو ارتباطش با سایر تشکل های دیگر  خود روشن می شود، ارزش درستی رفتار آن نیز  به همین ارتباط بستگی دارد.
در اینجا باز به این می رسیم .که برای انسجام  تشکلهای  صنفی فرهنگیان بار دیگر شورای
هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران طبق اساسنامه  جلسات خود را فعال کند . تا تشکل های صنفی فرهنگیان به یک «انسجام کلی »برسند. حاصل آن تسریع در خواسته های صنفی است.
به قول مروف«یک دست صدا ندارد» از فعالان  صنفی تقاضا می شود . مطالب خود را در مورد «موانع تشکیل جلسات شورای هماهنگی تشکل های صنفی بنویسند»

به امید تغییر

محمد خاکساری

یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

۳۰ فروردین ۹۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر