۱۳۹۶ اردیبهشت ۱, جمعه

« کاهش منزلت معلمان»

محمد خاکساری:
سلام همکاران:

«کاهش شأن و منزلت معلمان»

این روزها با نزدیک  شدن ۱۲  اردیبهشت  «روزمعلم »»در بین  مسئولان،  از جایگاه رفیع  معلمان اطلاع رسانی می شود.از نقش موثر آنان در  تعلیم و تربیت دانش آموزان  سخن گفته می شود و ... بلی! جایگاه و شأن و منزلت  معلم  بسیار رفیع است و  آنانی که در عرصه آموزش فعالیت می کنند مجاهدانی هستند که از تمام خوشی ها و گاهاً دلبستگی ها می گذرند تا وظایف خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهند. در این  مسیر تشکل های صنفی فرهنگیان و فعالان صنفی فعالیت آنها بسی دشوار و خطیر است ممکن است. طومار زندگی آنها را درهم پیچد!  کسب اعتبار و حیثیت اقتصادی واجتماعی معمولا از منابع مختلفی نظیر« برنامه ریزی ها و سیاست های کلی در ابعاد اقتصاد، اجتماع و یا فرهنگی » به دست می آید. این امر بستگی به سیاست فرهنگی حاکمیت دارد.تا چه میزان به آموزش اهمیت می دهد .رفتار واقعی ، حاکمیت در برابر معلمان  پاسخ او به  انتظارات  جامعه معلمان است. . «عملکرد نقشی »حاکمیت  انتظارات نقشی که معلمان انتظار دارند. بر آورده  نکرده است.هم در بعد« اقتصادی و اجتماعی» عملی نشده است.بسیاری از مسئولان  در عملکردهای  خود  نقشی در دست داشته‌اند که بسیاری مغایر با انتظارات خواسته های. معلمان است. حاکمیت به
شعار های. بدون اجرا بسنده می کند . مشابه زمان تبلیغات انتخاباتی که  کاندید ها شعار می دهند .«چنین و چنان» برای معلمان می کنیم . وقتی انتخابات انجام شد.و آرای میلیونی معلمان را گرفتند.
بعد از انتخابات تمام شعار هایی که برای  معلمان داده بودند . فراموش می کنند. مشکلات و «کمبود منابع» را عنوان می کنند.اما دولت برای نهاد های غیر مسئول از جمله «شورای نگبهان» بودجه دارد.بودجه دست دولت است . این قدرت را باید داشته باشد . حداقل بودجه این نهاد ها را کاهش دهد.متاسفانه برخی همکاران بجای اینکه « اتحاد صنفی » در قالب شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران را تقویت کنند. «دل خوش» به شعار های سیاسیون. می. کنند . که با یک  حکم از «اریکه قدرت »پایین می افتند.

به امید تغییر

محمد خاکساری

یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

۲ اردیبهشت ۹۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر