محمد خاکساری:
سلام همکاران:
«کاهش شأن و منزلت معلمان»
این روزها با نزدیک شدن ۱۲ اردیبهشت «روزمعلم »»در بین مسئولان، از جایگاه رفیع معلمان اطلاع رسانی می شود.از نقش موثر آنان در تعلیم و تربیت دانش آموزان سخن گفته می شود و ... بلی! جایگاه و شأن و منزلت معلم بسیار رفیع است و آنانی که در عرصه آموزش فعالیت می کنند مجاهدانی هستند که از تمام خوشی ها و گاهاً دلبستگی ها می گذرند تا وظایف خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهند. در این مسیر تشکل های صنفی فرهنگیان و فعالان صنفی فعالیت آنها بسی دشوار و خطیر است ممکن است. طومار زندگی آنها را درهم پیچد! کسب اعتبار و حیثیت اقتصادی واجتماعی معمولا از منابع مختلفی نظیر« برنامه ریزی ها و سیاست های کلی در ابعاد اقتصاد، اجتماع و یا فرهنگی » به دست می آید. این امر بستگی به سیاست فرهنگی حاکمیت دارد.تا چه میزان به آموزش اهمیت می دهد .رفتار واقعی ، حاکمیت در برابر معلمان پاسخ او به انتظارات جامعه معلمان است. . «عملکرد نقشی »حاکمیت انتظارات نقشی که معلمان انتظار دارند. بر آورده نکرده است.هم در بعد« اقتصادی و اجتماعی» عملی نشده است.بسیاری از مسئولان در عملکردهای خود نقشی در دست داشتهاند که بسیاری مغایر با انتظارات خواسته های. معلمان است. حاکمیت به
شعار های. بدون اجرا بسنده می کند . مشابه زمان تبلیغات انتخاباتی که کاندید ها شعار می دهند .«چنین و چنان» برای معلمان می کنیم . وقتی انتخابات انجام شد.و آرای میلیونی معلمان را گرفتند.
بعد از انتخابات تمام شعار هایی که برای معلمان داده بودند . فراموش می کنند. مشکلات و «کمبود منابع» را عنوان می کنند.اما دولت برای نهاد های غیر مسئول از جمله «شورای نگبهان» بودجه دارد.بودجه دست دولت است . این قدرت را باید داشته باشد . حداقل بودجه این نهاد ها را کاهش دهد.متاسفانه برخی همکاران بجای اینکه « اتحاد صنفی » در قالب شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران را تقویت کنند. «دل خوش» به شعار های سیاسیون. می. کنند . که با یک حکم از «اریکه قدرت »پایین می افتند.
به امید تغییر
محمد خاکساری
یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
۲ اردیبهشت ۹۶
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر