۱۳۹۶ اردیبهشت ۱, جمعه

« تقویت اعتماد همکاران نسبت به تشکل های صنفی»

محمد خاکساری:
سلام همکاران:

» تقویت اعتماد همکاران نسبت به تشکل های صنفی»

یکی از عواملی که همکاران کمترجذب تشکل های صنفی می شوند. عدم اعتماد نسبت به
تشکل صنفی است.  اگر به گونه ای این  احساس را همکاران نسبت به تشکل صنفی بکنند.که تشکل صنفی  «همیشه و در همه موقعیت ها » کنار همکاران است  موجب می شودهمکاران  احساس امنیت  کنند. و «روح ترس» از وجودشان  خارج  شود. اگر توی سخت ترین شرایط و بد ترین مشکلات صنفی  بدانیم که تنها نیستیم و یک نیروی بزرگ ما را هدایت و حمایت می کند کمتر  دچار ترس
می شویم. پس تقویت «اعتماد وایمان »و توجه به حضور تشکل صنفی  در موقعیت های مختلف زندگی مهم ترین راه مقابله با هر ترس برای همکاران است. ناآگاهی همکاران از جزئیات تشکل صنفی  و موقعیت آن  و اطلاع نداشتن  از عملکرد تشکل  باعث می شود که دچار «بی اعتمادی»   شوند. اما اگر همکاران هیات مدیران  تشکل را بشناسند .وهیچ تصور منفی در ذهن خود از هیات مدیران  نداشته باشند. بهتر جذب تشکل صنفی می شوند . عدم توانایی هیات مدیران  در انجام وظایف خود از مواردی است که موجب بی اعتمادی همکاران میشودگرچه  برخی از مشکلات منجر به این موضوع،  می شود.مانند :«نبود وقت کافی واز دست رفتن زمان برای انجام وظایف صنفی یا سختی فعالیت صنفی » موجب عملی نشدن وظایف می شود. وقتی در مبارزه صنفی هستیم  باید  جنبه‌های مختلف فعالیت صنفی را  آسیب  شناسی کنیم ، باید آگاه باشیم که ترس می‌تواند تشکل  را از پای بنشاند. باید درباره‌ی ماهیت کار هایی که موجب بی اعتمادی و ترس  همکاران می شود . همکاران  آگاه شوند.
از همکاران و فعالان صنفی در خواست می شود. نسبت به این موضوع یعنی علت «جذب نشدن همکاران به تشکل های صنفی فرهنگیان به پردازند.»

محمد خاکساری

یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

یکم اردیبهشت ۹۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر