۱۳۹۶ اردیبهشت ۳, یکشنبه

« چرا حاکمیت به آموزش و پرورش اهمیت نمی دهد.؟»

محمد خاکساری:
سلام همکاران:

» چرا حاکمیت به آموزش و پرورش اهمیت نمی دهد.؟»

آموزش و پرورش از مهمترین نهادهای اجتماعی می‌باشد. در واقع، کیفیت فعالیت سایر نهادهای اجتماعی تا اندازه زیادی به چگونگی  آموزش و پرورش بستگی دارد. تربیت انسان های «مسئول و پاسخگو»از وظایف آموزش و پرورش پرورش است.در کشور هایی که « جریان آزاد اطلاعات»
وجود ندارد . به آموزش و پرورش در حد  شعار بسنده می کنند. «مقالات متعدد و
سخنرانی ها و کنفرانس های.» متعدد در مورد اهمیت«,آموزش و پرورش »برگزار می کنند.ولی در موقع بودجه سالیانه در در جه چندم قرار می گیرد .اکثر بودجه کشور صرف خرید« اسلحه و سیستم نظامی» می شود. چون سیستم نظامی پایه های قدرت را  نگه می دارد.همکاران توجه کنند .در همین روز معلم که نزدیک است.(۱۲اردییبهشت )مسئولان رده های بالای حاکمیت چه سخنرانی هایی در وصف معلم می کنند . ولی وقتی میخواهند «حق معلم » را دهند می گویند :« معلمی شغل انبیا »است. پیامبران هم که چیزی از مال دنیا  نداشته اند. به اعتقاد من «بینش وتفکر»حاکمیت به
گونه ای است.که. نمی‌خواهد آموزش و پرورش رشد کند.چون اگر آموزش. و پرورش بصورت«علمی» رشد کند. برون داد آن انسان های «مسئول و پاسخگو» است . چنین انسان هایی زیر بار
«ظلم و بی عدالتی» نمی روند.آموزش و پرورش حق است همانند حق حیات. حق‌دادنی است نه گرفتنی. هر کشوری که  « رشد و تو سعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی» می خواهد باید بودجه لازم را به آموزش تخصیص دهد. تا زمانی که تغییر بینش در «حاکمیت» اتفاق نیفتد، این روش مخرب  که با نگاه« ابزاری و هزینه ای »به آموزش نگاه می کنند . تغییری
پیدا نمی کند. همکاران باید دست بالا بزنند .«خودشان فکر  خودشان» باشند . وگرنه امید تغییر جدی در  بینش حاکم در مورد آموزش و پرورش نیست. همکاران در  تشکل های صنفی مستقل عضو شوند . تا با سازماندهی «سراسری وکشوری» به «حقوق حقه»خود برسیم. معلمان از  پتانسیل به «قوه ای» بر خوردار هستند. اگر این پتانسیل به «فعل» تبدیل شود. توان هر تغییری را در جامعه دارد.

به امید آن روز

محمد خاکساری

یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

۴ اردیبهشت ۹۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر