۱۳۹۶ فروردین ۱۷, پنجشنبه

« امید داشتن به تحقق خواسته های صنفی»

محمد خاکساری:
سلام همکاران :
« امید داشتن به تحقق  خواسته های صنفی»

تشکل های صنفی   برای رسیدن به خواسته های صنفی بر سر راه خود  از فراز و نشیب های متعددی باید بگذرند. برخی نیاز به وقت و انرژی بیشتری دارند.نقش امید در افزایش توانایی اعضای تشکل صنفی در مقابله با مشكلات و پایداری آنان در برابر فروپاشی روانی ناشی از فشارهای شدید روانی فعالیت صنفی بسیار موثر است.امید داشتن به تحقق خواسته های صنفی، رابطه‌ی مستقیم با احساس  اعضا و مدیریت تشکل صنفی  درباره‌ی« امکان‌پذیری یا عدم امکان‌پذیری » تحقق خواسته های صنفی دارد.  هرچقدر  به نظر همکاران تحقق خواسته ها ممکن‌تر باشد، میزان امید بالاتر می‌رود. همچنین هر اندازه میزان درک همکاران و مدیریت تشکل از «امکانات» در درون تشکل بیشتر  و مشخص‌تر باشد امید قوی‌تر می‌شود. در مقابل هرچقدر بیشتر حس کنند، که چیزی غیرممکن است و نمی‌توانند .به آن برسند، مأیوس‌تر می‌شوند .باید مراقب باشید که مفاهیم مختلف را با هم اشتباه نگیریم، امید همان «شادمانی یا خوش‌بینی» نیست. این دو مفهوم در واقع فقط ممکن است نتیجه‌ی امیدواری باشند. امید مفهومی است .که وقتی حس می‌کنیم کار کردن برای  تحقق خواسته های صنفی نگران‌کننده است، به آن پناه‌ می‌بریم. کمک می‌کند محکم باشیم و برای زندگی تلاش کنیم. امید  داشتن همان حسی است که  به ما اجازه‌ می‌دهد به آینده‌  نگاه کنیم و برای آن برنامه بریزیم. امید در واقع حسی عمیق‌تر و قوی‌تر از خوشحالی یا خوش‌بینی است امید واقعی ترکیبی است از یک «چشم انداز امیدوار کننده» که« محکم و خلل ناپذیر» در «واقعیت» موجود پا گرفته و جنس آن از نوع «تعهد» است.امید واقعی یعنی به طور کامل، «مشکلات و چالش‌هایی» که برای رسیدن به  خواسته های صنفی را  «می‌فهمم و درک »می‌کنم و می‌دانم. که می‌توانم در نهایت بر اونها چیره بشوم .همکاران با خود مرتب  تکرار کنند که «مشکلات و دشواری ها می‌دونم سر راه خواسته ها ی صنفی نشسته،است ، اما هرگز تسلیم نخواهم شد.
این جمله‌ها و جمله‌های از این قبیل، به همکاران   امید واقعی می دهد  و در عین حال به امید خود متعهد می شوند. امید واقعی وقتی اتفاق می‌افتد که« آرمان و آرزویی ارزشمند صنفی» با واقعیتی هر چند« سخت و دشوار »ترکیب شده باشند و منجر به نتیجه ای شود که با «سرسختی و شکیبایی» حاصل شده است. همکاران« سخت کوش، شجاع، دلیر، باجرأت»، همکارانی هستند . که در برابر مشکلات« ایستادگی »می‌کنند، و همکاران الهام بخش، در این قسمت قرار می‌گیرند.
امید است . در سال جدید تغییر جدی در رفتار همکاران در تحقق خواسته های صنفی باشیم.این کار شدنی است . نیاز به «اتحاد صنفی»دارد. که حاصل شود.
محمد خاکساری
یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
۱۷ فروردین ۹۶

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر