محمد خاکساری:
سلام همکاران:.
« موانع مشارکت معلمان در تشکل های فرهنگیان»
علت اکثر عملی نشدن خواسته های صنفی معلمان که با آن روبه رو هستند، ناشی از مشارکت نکردن و فعال نشدن در تشکل سراسری و کشوری است. البته مشارکت نکردن در نهاد های مدنی خاص معلمان نیست.سایر اقشار با آن روبرو هستند.یکی از فعالان صنفی از نایین اصفهان برای بنده نوشته بود .«هر سوئدی عضو 4 تشکل است و مااز هر 10 هزار یک نفراست» چون مفهومی که از تحزب در کشور های پیشرفت وجود دارد . در کشور ما کمتر دیده می شود.اما مشکلات و موانع فعالیت نهاد های مدنی فقط از بیرون، یعنی بیرون از تشکل نیست. کار گروهی در ایران، اعم از صنفی ،سیاسی یا تجاری یا ورزشی با مشکلاتی از درون، دارد .با خصوصیات رفتاری افراد روبه رو است. استبداد را نباید صرفا در مناسبات سیاسی آن تعریف کرد. فرهنگ استبدادی بخشی از استبداد است سالیان درازاست. با آن روبه رو بوده ایم.احساس عدم امنیت می کنیم.از طرف دیگر هزینه مشارکت در
نهاد های مدنی بالا است.حاکمیت علاقه چندانی ندارد که تشکل های مستقل فرهنگیان شکل بگیرد. با قهر کردن از تشکل های صنفی فرهنگیان مشکل مشارکت حل نخواهد شد. بنابراین باید هزینه کنیم و اولین هزینه« از شخص ماست»، ما راهی به جز تلاش و مقاومت نداریم؛بنابراین در هیچ جای دنیا برای فعالان صنفی و مدنی فرش قرمز پهن نکرده اند و با قهر کردن مشکلی حل نمیشود.موضوع مشارکت در بین معلمان درست نشان داده شود و فهمانده شود.که با حضور فعال در تشکل های صنفی است.که به خواسته های به حق خود می رسیم .و امتیازات لازم را می گیریم. این روند در همه دنیا کار دشواری بوده است .افزایش سطح آگاهی و توانمندسازی درعرصه صنفی میتواند ورود آنان به عرصههای صنفی را افزایش دهد؛ از فعالان صنفی تقاضا می شود. در مورد
«موانع مشارکت معلمان» در رسانه ها مطلب بنویسند.
به امید تغییر
محمد خاکساری
یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
۳۱ فروردین ۹۶
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر