۱۳۹۶ فروردین ۲۷, یکشنبه

« همگرایی در تشکل صنفی فرهنگیان

محمد خاکساری:
سلام همکاران:

»همگرایی در تشکل های صنفی فرهنگیان»

بنیان نهاد های مدنی  بر هم‌گرایی شکل می‌گیرد. هم‌گرایی تشکل صنفی فرهنگیان  نتیجهٔ« باور‌ها و آرمان‌هایی »است که در وجود آحاد جامعه فرهنگیان یافته و به شکل رفتار‌های صنفی   بازتاب می‌یابد. منافع مشترک و تقریباً برابر اقتصادی از جمله عوامل مؤثر بر«همگرایی فرهنگیان»   هستند .که با توجه  و رویدادهای و خواسته های  فرهنگیان، کمرنگ یا پررنگ می‌شود.
در اندیشه همگرا، عبارت است از انتخاب مناسب ترین راه حل که مبتنی بر کاربرد علمی و قوانین منطق، جمعی برای کاستن از تعداد راه های ممکن و تمرکز بر مناسب ترین راه حل است.
در همگرایی صنفی، امور مربوط به همگرایی تشکل صنفی، در نظر گرفته و امور نامربوط، کنار گذاشته می شوند، در همگرایی تلاش می شود عناصر و اجزاء نامربوط را به هم متصل کنند
نمونه همگرایی معلمان در روز ملی معلم ۱۲ اردیبهشت و روز جهانی معلم ۵ اکتبر برابر ۱۳ مهر ماه است. می توان در این روز ها بطور نسبی «همگرایی صنفی» فرهنگیان را در سراسر کشور را می توان مشاهده کرد.درخصوص همگرایی صنفی نیز جامعه فرهنگیان این پتانسیل و ظرفیت انبوه را دارند تا بتوانند این همگرایی را پشتیبانی کنند.
شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران از سال ۸۰ مسئولیت «همگرایی»صنفی
فرهنگیان را داشته است.اگر موانع تشکیل جلسات آن رفع گردد. همچنان به عنوان
«نیروی فعال صنفی»برای حقوق معلمان انجام وظیفه خواهد کرد.در پرتوی  شورای هماهنگی فرهنگیان می توان «همگرایی صنفی» را در معلمان تقویت کرد.تا معلمان به همگرایی برای خواسته های صنفی خودخود نرسند . امکان «دستیابی »به خواسته های  صنفی ضعیف است. نیروی های امنیتی با نفوذ در تشکیلات صنفی تشکل های معلمان موجب می شوند . که تشکل ها صنفی به یک«هم گرایی» صنفی نرسند.به همین دلیل است . از سال ۸۶  به بعد مانع تشکیل جلسات شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان  شده اند. «نیروی های امنیتی» مکرر به بنده می گفتند :. «که مشکل اصلی ما جلسات شورای هماهنگی» است.  چون از تاثیر گذاری آن اطلاع داشتند.در سال ۸۳ هیچ تشکل سیاسی قدرت نداشت که ۴۰۰۰ مدرسه را به اعتصاب بکشاند. «به اقرار حراست وزارت آموزش و پرورش»ولی شورای هماهنگی این کار را انجام داد. چون معلمان به شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران «اعتماد» داشتند.متاسفانه برخی همکاران«خواسته و نا خواسته»مانع تشکیل جلسات شورای هماهنگی فرهنگیان می شوند.به اعتقاد من برای شورای هماهنگی فرهنگیان هرقدر «هزینه» شود . فایده است.

به امید تغییر

محمد خاکساری

یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

۲۷. فروردین  ۹۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر