۱۳۹۶ فروردین ۱۵, سه‌شنبه

« حمایت گرایی در تشکل صنفی

سلام همکاران :
« حمایت‌گرایی در تشکل صنفی»
تشکل صنفی ، در مواجهه با چالش‌ها، واکنش‌های گوناگونی دارد. برخی تشکل ها در رویارویی با مشکلات و شرایط نامناسب ، با ابراز نارضایتی‌، غرولند می‌کنند
ولی کاری برای حل مشکل تشکل و اعضا ی تشکل کاری انجام نمی‌دهند!
حمایتگری، ابزاری کارا و موثر را برای مواجهه با مشکلات صنفی ا ست،که در اختیار همکاران قرار می گیرد. حلقه تعامل تشکل با اعضا  موجب  توانمندسازی تشکل صنفی و از سوی دیگر، کمک‌رسانی به  تشکل برای دخیل کردن هر چه بیشتر اعضای تشکل صنفی و مسئولیت دادن به آنان برای حل مشکلات تشکل  می شود..

حمایت‌گران و سازمان‌دهندگان می توانند  در حوز‌ه‌های گوناگون مشکلات معلمان تشکیل کمپین ها ی مختلف و امضای طومار ها کنند.
مانند :«  شفافیت و پاسخ‌گویی دولت به مشکلات معلمان،  و بازنشستگان ،امنیت شغلی معلمان آزادی معلمان زندانی ،تجاری کردن آموزش،استاندار سازی مدارس و تبعیض جنسیتی در آموزش و..

. ، با بسیج کردن معلمان که از آرمان‌های  تشکل های صنفی پشتیبانی می‌کنند و با فشار آوردن بر مقامات ومسئولین  برای بالا بردن میزان پاسخ‌گویی دولت و عمل کردن به وعد‌ه‌هایی که در انتخابات به معلمان داده اند.

هدف این کمپین ها وادار کردن سیاست‌مداران به انجام اقدامات عملی برای
معلمان و بازنشستگان است شیوه های مختلف« حمایت گری» غالبا با طرح خواسته ها، برای اعمال تغییرات مورد استفاده قرار می گیرد.

• نمونه های دیگر « حمایت گری» عبارتند از :
• تظاهرات ها
• جمع آوری امضا
• بیانیه های مطبوعاتی- کنفرانس های مطبوعاتی
• مقالات و ستون های روزنامه)
• کمپین های رسانه ای
حمایت‌گرایی باید «جمعی ، پویا و فعالانه»باشد . تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.
از طرف دیگر باید «حمایتگری»در درون تشکل برای مشکلات مالی اعضای
تشکل پیش بینی شود.تا همکاران بتوانند مشکلات مالی خود را هر چند محدود
حل کنند. بنده خبر دارم .فعال صنفی حدود یک سال است تلاش می کند.
تا وام ، جهت جهیزیه دخترش تهیه کند.  نتیجه ای نگرفته است.دوبار زمان عروسی دخترش را به خاطر جهیزیه عقب انداخته است. به آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه کرده است.گفته اند«برو از تشکل ها و معلمانی که از آنهادفاع می کنی وام بگیر»قرار بود در شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران صندوقی برای کمک به زندانیان معلم و مشکلات مالی همکاران ایجاد گردد. متاسفانه به علت تشکیل نشدن شورای هماهنگی فرهنگیان این صندوق تشکیل نشد. به تشکل های صنفی فرهنگیان پیشنهاد می کنم . در هر تشکل صنفی صندوقی هر چند با بودجه محدود تشکیل شود . اول کمک به معلمان زندانی و دوم کمک به همکارانی که مشکل مالی مانند تهیه جهیزیه دارند. تشکیل شود.
چرا منت اداره آموزش و پرورش را بکشیم. خود تشکل با ساختار نظارتی
صندوقی تشکیل دهد.و مشکلات اعضا را حل کند.
محمد خاکساری
یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
۱۵ فروردین ۹۶


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر