۱۳۹۶ فروردین ۱۸, جمعه

«دوصد گفته چون نیم کردار نیست»

محمد خاکساری:
سلام همکاران :
« دو صد گفته نیم کردار نیست»

فردوسی بزرگ در شاهنامه می گوید :
«  بزرگی سراسر به گفتار نیست
                    دو صد گفته چون نیم کردار نیست
غرض از آوردن این شعر از فردوسی این است. که خبر هایی در فضای مجازی منتشرشده است . که دولت قرار است  حقوق کارمندان را ۴۰یا ۵۰ در صد افزایش دهد.طبق معمول قبل اینکه این قانون اجرایی شود . تبلیغات در رسانه ها  در این مورد شروع شده است.بنده بد بین نسبت به این مسئله نیستم. ولی از سوابق حاکمیت« تجربه. خوبی »ندارم. به وعده های خود کمتر عمل کرده است.
یاد فردوسی بزرگ افتادم . که شعر بالا را در شاهنامه گفته است.بهتر است حاکمیت بیش از حرف زدن عمل کند.به قول معروف «با گفتن حلوا حلوا دهان ما شیرین نمی شود»حقیقت موضوع این است، کسانی که مدعی  اداره  جامعه هستند، کسانی که قانون گذاری برای جامعه و مردم می کنند.
آنانی‌که مجری قانون بوده و یا در مسند قضاوت و داوری نشسته اند، قبل از همه خودشان باید به قانون، ضوابط و مقررات و آنچه که دیگران را بسوی آن فرا می‌خوانند، در عمل کردن به آن سبقت داشته باشند.مسئولان  در جامعه کسانی باشند که به گفته‌های خویش عمل نمایند، یا در گفتار و رفتار شان« صداقت» وجود داشته باشد،اما اگر متولیان جامعه در سخن چیزی بر زبان آورند و در عمل چیزی دیگری و حتی برخلاف آن انجام دهند، این شیوه بدترین، بدآموزی را در ترویج انحراف و هنجارشکنی و عدم توجه به مصالح عمومی و آینده جامعه ببار خواهد آورد.و بی اعتمادی را در جامعه رواج  پیدا می کند.تلقی من این است . این اخبار برای گرم کردن تنور انتخابات است .بعداز انتخابات با تبصره  های  مختلف و بهانه های مختلف این مصوبه هیات دولت اولا اجرا نمی شود دوم اگر اجرا شود . بگونه ای عمل می شود .افزایش چشمگیری به «حقوق بگیران» مشاهده نمی شود.
چگونه است هیات دولت به قانون خدماتی کشوری استناد می کند .
که در همان قانون طبق ماده ۱۲۵  آمده است حقوق بازنشستگان و شاغلان
مطابق تورم افزایش پیدا کند. همان طور که عمل به این ماده. قانونی را  با دیوان عدالت« زد و بند کردن» آن را از خاصیت انداختند . به قانون خدمات کشوری  ماده های( ۶۵ و ۶۶ و  ۶۸ و ۷۱ )  در مصوبه جدید هیات دولت استناد کرده است مانند ماده ۱۲۵ از خاصیت می اندازند.همکاران تا زمانی که افزایش حقوق به حساب شما واریز نشود. اعتماد نکنید.اخبار افزایش حقوق موجب کاهش انگیزه فعالیت صنفی نشود.تنها راه نجات از مشکلات صنفی این است .که موانع «اتحاد صنفی»
را بر طرف کنیم . با «اتحاد صنفی» است که به خواسته های به حق خود می رسیم
برندهر  تشکل های صنفی این است چه قولی به  همکاران داده است.وعمل کرده است.این برند تشکل صنفی در ساختن شخصیت و تصویرمناسب، عالی تشکل عمل نموده و بعد پیگیرانه در پی عمل به تعهدات خود در مقابل اعضای تشکل باشد.
مجموعه ای از انتظارات مثبت را در ذهن اعضای خود تعریف کنند.
محمد خاکساری
یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
۱۸ فروردین ۹۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر