۱۳۹۵ بهمن ۲۲, جمعه

" معلمان و انقلاب 57"

محمد خاکساری:
سلام  همکاران :
"معلمان و انقلاب 57"👉👉
یکی از عوامل تاثیر گذار در تحقق انقلاب 57
معلمان و دانش آموزان بوده اند. به  اعتقاد  من  اعتصاب معلمان از اعتصاب کارکنان شرکت نفت در انقلاب بیشتر تاثیر داشته است .
چون معلمان توانستند دانش آموزان را بسیج کنند دانش آموزان جوانان و نوجوانی بودند. که  از "باتوم و تیر و تفنگ "نمی ترسیدند.
بی باکانه  روبروی سرکوب کنندگان
می ایستادند. متاسفانه پس از انقلاب 57  نتیجه زحمات و تلاش های معلمان دیده نشد.  اولین تسویه ها در آموزش و پرورش انجام گرفت بنا به نقل قولی حدود 150  هزارنفر از معلمان پر "تلاش و با تجربه" تسویه شدند. همکاران اطلاع دارند. همکارانی  جذب سیاسی یا فعالیت اجتماعی می شوند. که دارای "اندیشه و فکر" هستند. پس از مرحوم  شکوهی اولین وزیر آموزش و وپرورش
متاسفانه ما بقی وزرا ی آموزش و پرورش نتوانستتند. سکان آموزش و پرورش را به درستی هدایت کنند. آموزش و پرورش که در آن باید" تولید دانایی و تفکر "انجام گیرد.
تبدیل به "ابزار سیاسی" حکومت شد.
معلمان همچنان در تنگدستی به سر می برند.
فقط از مسئولان "تعریف و تمجید "خشک و خالی" می بینند.
تلقی من این است . انقلاب 57 با شعار هایی
که اکثر کشور هایی که در آن توسعه وجود دارد.مانند :"آزادی ،استقلال،عدالت اجتماعی" شروع  کرد. ولی ادامه مسیر به اشتباه رفت. بزرگترین اشتباه تاریخی؛ما ایرانیان "قهرمان پرستی " است.  که در انقلاب 57 اتفاق
افتاد. قبل از انقلاب هم شاهد آن در رژیم سابق بوده ایم. حتی در آهنگ و موسیقی ها در رژیم سابق شاهد "شاه پرستی "بودیم.. یکی از همین خوانندگان لوس آنجلسی  آهنگی
می خواند.به این مضمون
"ما مردم ایران جمله شاه پرستیم "همین برنامه ها هم بعداز انقلاب ادامه پیدا کرد.اگر 10 انقلاب دیگر در ایران صورت گیرد.  "فرهنگ قهرمان پروری و شخصیت پروری"حذف نشود. باز تولید "استبداد " است.
همین مشکل "قهرمان پروری و "شخصیت پروری"را در  برخی تشکل های صنفی شاهد هستیم.آنقدر کار جمعی را باید  تمرین  بکنیم . تا آهسته آهسته رسوبات "شخصیت پروری "کاهش یابد.
محمد خاکساری
22 بهمن 95

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر