۱۳۹۵ بهمن ۱۷, یکشنبه

" کیفیت گرایی در تشکل صنفی"

محمد خاکساری:
سلام همکاران :
" کیفت گرایی در تشکل صنفی "👉👉
توسعه،  تشکل های صنفی حرکتی انسانی است  و هدف آن در وهله اول، رفع نیازهای
کل صنف است، و در نهایت، رساندن آن به  سطح قابل‌قبولی  است.
بحث" کمیت و کیفیت" از دیر زمانی مورد بحث
در مدیریت بوده است .برخی معتقد هستند.
"کمیت و کیفت" همزاد" یکدیگر هستند.در برخی تشکل ها مشاهده می کنیم . فقط به دنبال افزایش  اعضا ی خود هستند.
تشکل صنفی با استفاده از اعضای بومی، و با انگیزه، جوان ، در کنار پیش کسوتان کاردان و با تجربه  از مهمترین نقاط قوت  یک تشکل صنفی می توان برشمرد .بدین‌منظور که  تشکل از مراحل "سخت و دشوار" به مطلوب‌ترین حالت برسد و در همه "ابعاد کمی و کیفی" نظیر آموزش اعضا ،  استفاده بهینه از منابع مالی و انسانی  خود بکند.
چند هدف اساسی تشکل دارد:" اول، افزایش  حقوق و دستمزد  اعضا و دوم: توسعه کیفی تشکل سوم پرداختن به کیفیت آموزش است"👉👉
به گونه ای که رضایت اعضا را دنبال داشته باشد. هرچه تنوع  فعالیت ها و روش ها  بالاتر باشد، رضایت از تشکل نیز رتبه بالاتری را به‌خود اختصاص خواهد داد.
مشارکت  از نیروی انسانی زنان در تشکل ها موجب رضایت بیشتر صنفی در تشکل می شود . چون بیش از 60 در صدکارکنان آموزش و پرورش زن هستند. استفاده از این نیروی انسانی موجب بالا بردن سطح کیفی تشکل خواهد شد.
اگر همکاری از تشکلی  راضی،  باشد  برای دیگر همکاران تبلیغ می کند.  اعضای بیشتری جذب تشکل می شوند.در مقابل،  اگر یك همکار  ناراضی  از تشکل باشد مطالعات نشان داده برای حدود  بیش از ۲۰ نفر  از اعضا توضیح می دهد .كه که تشکل صنفی مورد نظر چه معایبی دارد .  تشکلی كه پیوسته كیفیت خود را بالا ببرد  و ارائه خدمات خود  را  برای اعضا بهبود  بخشد، در حقیقت "بهره وری" خود را بهبود بخشیده است و  اعضای بیشتری عضو تشکل می شوند. این عملکرد موجب می شود  اعضا ی بیشتر به تشکل جذب شوند. و اعضای "وفا داری " بیشتری نسبت به تشکل گرایش پیدا کنند . هر چه اعضای" وفا دار" به تشکل بیشتر باشد . سریع تر به خواسته های صنفی  خودمی رسد. اعضای "وفادار " اعضای جدیدی را جذب تشکل می کند.  اعضای "وفادار" نیروی مطمئن تری برای تشکل هستند.  وبه  فعالیت در تشکل خود افتخار می کنند. پس تشکل های صنفی  تلاش کنند." نیروی وفادار" به تشکل تربیت کنند. تادوام بیشتری داشته باشند.
محمد خاکساری
یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
17 بهمن 95

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر